Schema, Blogger Boot Camp 2016, 12 mars

Översiktsschema, Blogger Boot Camp 12 mars 2016

Vill du anmäla dig gör du det här – anmälan öppnar 1 januari!

TidStora salenGruppträningssalenUteLilla salen
08:00-09:00Incheckning
09:00-10:00Thaiboxning
Jörgen Kruth
Yoga
Shay Peretz
Trail run med TNT
Miranda Kvist
Food for champions
David Jonsson
10:00-10:25Samling i stora salen för gruppfoto
10:30-11:30Ergonomatrix
Jonas Parandian (naprapatjonas)
Strong is happy
Crossfit Unique
Slackline
Elsa Sjögren
SEO för bloggar
Karin Axelsson
11:30-11:45Paus
11:45-12:45SAFE presenterar:
Gymnastic Playground
Liselott Kågström
Baykal Yurtsever
FloMo®
Pavel Cassius
Run proud & Run though with TomTom and Urban Tribes
Lisa Mc Rae
Sirpa Felhender
Bloggfotografi - tips och trix
Fanny Roethlisberger
12:45-14:00Lunchpaus
14:00-15:00All about the handstand
Sara Wiss
Move & Improve
Sofia Bursjöö
Get OUT to workOUT
Anna Lissjanis
Milla Åkerlund
15:00-15:15Paus
15:15-16:15Allt du behöver veta för att hålla dig skadefri
David Felhender
Run & Relax presenterar: Yinyasa
Ulrica Norberg
Stark & glad
Alexandra Nygren
Starta en pod!
Fitnesspodden
16:15-16:30Paus
16:30-17:30Under ytan på tre prestationsmyter
Yamina Enedahl
(Tränings-Gandalf)
FULLT!
Spring dig skadefri
Linda Lövqvist
17:30Samling i gruppträningssalen för prisutdelningar!

Schema med passbeskrivningar

TidPassBeskrivning
09:00Pass 1, välj mellan:
ThaiboxningUnder denna klass får du testa att träna den thailändska nationalsporten Muay Thai - thaiboxning. Prova slag och sparkar på mittsar, parövningar, hög puls och mycket rörelse.

Jörgen Kruth
YogaFor the past ten years Shay has been a dedicated practitioner of Yoga and Meditations many facets, studying with Sean Corn and Tara Napoli, in addition to many other teachers, influences and styles ranging from Forrest Yoga, Vinyasa Flow and Bhakti Yoga, across the USA. Being guided to delve deeper into his meditation Shay spent an intensive six months living a monastic life at Green Gulch Zen Center Monastery – a Suzuki Roshi Soto based Tradition – based in San Francisco Bay Area. This has not only enriched Shay’s life but has become a crucial turning point for him realizing the importance of giving back to society and nurturing the light in all people. During this class you will be guided by his deep, yet soft, and powerful voice. Class will be held in english.

Shay Peretzh
Trail Run med Team Nordic Trail (ute)Trail i stan? Kom och testa att springa med bloggvärldens traildrottning! Lär dig nyttja teränngen på bästa sätt - under passet går vi igenom löpteknik med fokus på trail och obanad terräng. Dessutom tränar vi specifik löpteknik för både uppför- och utförslöpning! Vi håller oss på en nivå där alla kan vara med.

Miranda Kvist
Food for champions - mat som träningsredskapMat kan göra underverk för hur din kropp svarar på träning. För att få ut det mesta av din träning gäller det att förstå vilka krav träningen ställer på din kropp och hur du kombinerar träning och kost på bästa sätt för att styra kroppen dit du vill. Många lägger ner enormt mycket tid på träning men blir frustrerade när resultaten inte kommer. Här får du tipsen som gör att din kropp kommer att svara på träningen mycket bättre än tidigare.

David Jonsson
10:00Paus, samling i stora hallen för gruppfoto
10:30Pass 2, välj mellan:
ErgonomatrixHur är kroppen gjord för att belastas?
Är det meningen att vi ska hålla ryggen rak i alla lyft?
Lär dig hur du ska belasta kroppen för att göra den starkare!
Under denna klass med Naprapatjonas får du testa att träna och röra dig för att uppnå detta. Du kommer få röra dig på ett sätt som du kanske inte har testat tidigare - och efter klassen kanske din syn på träning har förändrats för alltid!

Jonas Parandian
Strong is happy!Tillsammans med oss förbättrar du din kondition, din kroppskontroll och din kapacitet att utveckla styrka.
Var beredd på konstant varierade funktionella rörelser under hög intensitet!

Cristian Carrasco och Nicklas Gull Kruth
Slackline (ute)Under denna klass kommer vi att träna på att stå och gå på lina samt testa olika övningar på en slackline. Övningarna är basic men att utföra dem på lina gör det hela lite mer utmanande. Vi tränar balans, core, stabilitet samt fokus.

Elsa Sjögren
SEO för bloggarSEO för bloggar är en föreläsning som vänder sig till dig som vill sökmotoroptimera din blogg för att den ska träffa bra i Google. Här får du en genomgång av vad som är viktigt att tänka på när det kommer till bloggens SEO samt smarta tips och tricks. Under föreläsningen finns det även tid till frågor och diskussion.

Karin Axelsson
11:30Paus
11:45Pass 3, välj mellan:
SAFE presenterar: Gymnastic playgroundDen här klassen är för dig som gillar utmaningar och samtidigt vill ha riktigt roligt. Med gymnastiska förtecken får kropp och knopp sig en rejäl genomkörare - stå på händer, sitt i pik, dra dig upp och balansera.
Det enda du behöver är dig själv och ett jäklar anamma!

Liselott Kågström och Baykal Yurtsever
FloMo® FloMo® är en holistisk träningsform med rötter i yoga, capoeira och samtida dans. Funktionell styrka, kondition och rörlighet tränas som en helhet till musik. Dynamiska kroppsviktsövningar i fullständiga rörelsebanor lärs ut i ett flöde som är enkelt att följa. En fysiskt utmanande och svettig klass som samtidigt gör dig lugn och balanserad.

Pavel Cassius
Run proud & Run though with TomTom and Urban TribesHar du en klocka när du springer? Duckar du när de andra löparna börjar prata om km-fart? Här kommer din introduktion till en värld som kan göra din träning roligare och ge den 50 nya nyanser. Innan löpupplevelsen tillsammans med Urban Tribes och TomTom kommer du få ta del av en 15min lång genomgång av en TomTom klocka som du kommer få möjlighet att prova på under passet.

Sedan kan du välja mellan dessa grupper:

Run Proud
En löpupplevelse där syftet är att utveckla dig som precis börjat springa. Det är ett pass med tempoökningar och en mjuk övergång från det du tagit dig an som nybörjare. Under passet får du tips och råd hur du ska gå vidare för att utveckla din löpning och förbättra din hälsa.

Run Tough
En löpupplevelse där prestationen står i centrum. Det är ett tufft intervallpass där du som deltagare utmanar både muskler och hjärta. Passet är effektivt, utmanande och motiverande. Just detta pass kommer vi fokusera på hur vi kan använda klockan i vår träning.

Lisa McRae & Sirpa Felhender
Bloggfotografi – tips & trixEn föreläsning om hur man i sin blogg kan (och kanske rent utav också bör) kommunicera inte bara i text utan även i bild, för som det gamla ordspråket lyder; ”en bild säger mer än tusen ord”. Vad ska du egentligen tänka på, när du fotograferar, bildbehandlar och sparar dina bilder för att använda i din blogg? Måste du investera i dyr utrustning, och måste du lära sig avancerade bildbehandlingsprogram? Kort svar: nej, det måste varken vara dyrt eller värst komplicerat att få bra bilder till din blogg! Däremot finns det värdefulla knep att använda sig av för att förbättra kvalitén på sina bilder, och därmed också kvalitén på bloggens innehåll.

Fanny Roethlisberger
12:45Lunchpaus
14:00Pass 4, välj mellan:
All about the handstandLåt oss vända upp och ner på saker och ting (oss själva och våra kompisar). Med roliga övningar i par och individuellt går vi igenom grunderna för hand- och huvudstående. Enkla övningar för att våga börja leka med det! Vill du ha mer utmaning så bygger vi på med fler övningar efter hand.

Sara Wiss
Move & ImproveVälkommen på ett supersvettigt Tabatapass! Vi kommer att blanda styrka med flås och pressa upp pulsen till max under tiden vi jobbar, med målet att trötta ut kroppen ordentligt.

Sofia Bursjöö
Get OUT to workOUTMycket skratt, svett och gemenskap utlovas på detta träningspass som innehåller stationer med både styrka och kondition. Vi jobbar med enkla redskap, kroppsvikt och naturen. På varje station finns alternativa övningar för alla nivåer. Get OUT to workOUT är ett koncept som gång på gång blivit fullbokat då Anna och Milla anordnat passet. Det ingår också som en populär del vid eventet "Frisk och Stark Familj".

Anna Lissjanis och Milla Åkerlund
15:00Paus
15:15Pass 5, välj mellan:
Allt du behöver veta för att hålla dig skadefri
Under denna föreläsning kommer du få lära dig mer om hur du kan jobba för att hålla dig skadefri. Vi pratar om stress och andning, hållning, grundstyrka och mycket mer. Du får tips på hur du ska träna för att hålla dig skadefri - och självklart också info om vad du ska göra om du väl har blivit skadad. Dessutom finns det tid till att ställa frågor!

David Felhender
Run and Relax presenterar: YinyasaI denna yogaklass för du följa med på en resa genom olika yin- och vinyasasekvenser med avsikt att lugna sinnet, balansera nervsystemet och låta medvetandet expandera fullt ut. Klassen innefattar mentala visualieringstekniker och lägger stort fokus på fördjupning och individuell anpassning.

Ulrica Norberg
Stark & gladEtt svettigt, utmanande och roligt pass baserat på funktionell träning. Vi kommer att använda våra egna och ibland varandras kroppar som motstånd. Vi blandar kondition, styrka och stabilitet. Vem som helst kan vara med – oavsett ålder och träningserfarenhet – eftersom alla utgår från sina egna förutsättningar samt att övningarna är anpassade efter att ALLA ska kunna göra dem. Otroligt rolig och effektiv träning som gör dig både stark och glad!

Alexandra Nygren
Starta en pod!Är du nyfiken på hur man kan gå till väga för att starta en pod? Kom och lyssna på denna föreläsning! Antalet personer som når ut med både ljud och video växer så det knakar. Under denna timme får du lära dig mer om hur duKan nå ut på fler sätt än med text och bild för att öka din följarskara och ge mervärde åt den du redan har. Vad behövs för att starta en pod och vilken taktik bör du använda dig av för att lyckas? Hur väljer du ens vad den ska handla om? Efter föreläsningen är du ett steg närmre att starta din egen podcast!

Fitnesspodden
16:15Paus
16:30Pass 6, välj mellan:
Under ytan på tre prestationsmyterUnder föreläsningen får publiken följa med på en vindlande resa genom skratt, spänning, motgångar och medgångar och bokstavligt talat dyka in i hur våra föreställningar påverkar prestationen. Yamina Enedahl är Sveriges första världsrekordhållare i fridykning, licensierad mental tränare och organisationskonsult med mer än tio års erfarenhet av att coacha individer, grupper och ledare på olika nivåer i alla samhällsgrupper. Publiken bjuds in till att spränga sina egna gränser och utmanar tre prestationsmyter kring hur man når mål och får människor och team att prestera på topp.

Yamina "Tränings-Gandalf" Enedahl
FULLT! Spring dig skadefriI den här klassen kommer du att lära dig löpteknikens grundstenar. Första delen av passet innehåller rörlighetsträning samt aktivering av muskler som du vill jobba med när du springer. Därefter tränar du in löpteknikens grundstenar i olika farter. Passet avslutas med intervaller som är teknikbaserade. Målsättningen med passet är att du ska få med dig kunskap om hur du ska kunna springa dig skadefri!

Linda Lövqvist
17:30Samling i gruppträningssalen för prisutdelning!
B B C   p å   F a c e b o o k
B B C   p å   T w i t t e r